Khamis, 26 Mei 2011

Aku hanya ingin kau tahu

Suamiku,sahabatku,anak-anakku dan semua kaum keluargaku...sekiranya kalian ingin dicintai haruslah mencintai terlebih dahulu.Belajarlah bagaimana menghargai,memberi dan bersedia juga untuk disakiti,dikhianati dan sangguplah berkorban demi kebahagiaan dan cinta yang sejati iaitu kepada Illahi..

AKU INGIN KAU TAHU...

Bahawa cinta yang Agung
Dan sebenar-benarnya itu
Hanyalah cinta Allah kepada HambaNya
Dan seharusnya Cinta Alah itu yang utama,
Allah Maha Pengasih,
Lagi Maha Penyayang.

Cinta dan kasih sayang manusia
Hanyalah setitis jika dibandingkan
dengan selautan cinta dan
Kasih sayang Allah.

Sekiranya engkau kehilangan yang setitik itu,
ia tidak akan menjejaskan kehidupanmu kerana
kau masih memiliki selautan cintaNya.
Usahlah kau tangisi dan bersedih
Kuatkan imanmu dan harus kau tahu..
Berdoalah setulus hatimu...


Bismillahirahmanirrahim,

Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta
Izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya bertaut padaMu
Agarku tidak terjatuh
Ke jurang cinta Nafsu

Ya Rahman,
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya kepadaMu
Agar bertambah kekuatanku
Untuk mencintaiMu....

Ya Rahim,
Jika aku merindui seseorang
Rindukanlah aku pada seseorang
Yang merindui syahid dijalanMu

Ya Aziz,
Jika aku menikmati cinta hambaMu
Janganlah kenikmatan itu
Melebihi kenikmatan
Betapa indahnya beribadat kepadaMu

Ya Rabbana,
Jika aku bersedih
Kerana seseorang menjauhiku
Kuatkanlah hati dan keimananku
Agar aku tidak jauh dari Kasih SayangMu

Amin Ya Rabbal A'lamin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan